Vi valde frukt och grönt då det var en förändring vi kunde göra snabbast mot medlemmarna, menar signaturen.
Vi valde frukt och grönt då det var en förändring vi kunde göra snabbast mot medlemmarna, menar signaturen. Bild: Gittan hman

Vi sätter folkhälsan i fokus

Vi valde frukt och grönt då det var en förändring vi kunde göra snabbast mot medlemmarna, menar signaturen.

ANNONS
|

Replik på ”Ser hellre att Coop går i nollvinst utan bonusar”.

- Coop delar inte ut bonus till sina vd:ar – de har fast och marknadsmässig lön.

- Coops prissänkning av frukt, bär och grönt på 12 procent är en kampanj, men också ett budskap till politikerna om att alla behöver ta ansvar i det tuffa läget vi befinner oss i. Ett förslag från vår sida är att sänka eller ta bort momsen på livsmedel.

Vi valde frukt och grönt då det var en förändring vi kunde göra snabbast mot medlemmarna, och då vi sätter folkhälsan i fokus för en kategori som många olyckligtvis valt bort på grund av en allt tunnare plånbok i rådande inflationstider med höjda räntor och elpriser, dyrare bränsle och hyror.

ANNONS

Coop Väst

ANNONS