Jag känner inte igen mig i TTELAs krogkoll av Savoy

Har således varit där ett flertal gånger och maten och servicen har varit förträfflig, menar signaturen.

ANNONS
|

Läste TTELA och dess krogkoll i Trollhättan vad det gäller restaurang Savoy vid Drottningtorget, Trollhättan. Jag måste direkt säga att jag känner inte igen mig vad det gäller TTELA och deras bedömning av mat och service. Har således varit där ett flertal gånger och maten och servicen har varit förträfflig.

Fin för- och varmrätt med härliga smaker, bra vinförslag, utmärkt kvick service av personalen. Förstår faktiskt inte hur det kan vara sådana skillnader mellan min och TTELAs bedömning av Savoy. Det är verkligen en fin restaurang att rekommendera för Trollhättans invånare. Vad är det som säger att TTELA har rätt i allt vad de skriver i krogkollen?

ANNONS

Thomas

Svar direkt:

Fint att höra att du varit nöjd med dina besök på Savoy! Att recensera restauranger är en form av subjektiv konsumentjournalistik som är väldigt uppskattad av våra läsare. Självklart är det viktigt att recensionerna är båda sakliga och rättvisa. De ska på ett balanserat sätt lyfta recensentens positiva intryck men också ta upp sådant som kan bli bättre.

Recensenterna kan inte utgå från något annat än det som händer just vid deras bord, just den kvällen då besöket görs. Därför går det förstås, precis som du själv är inne på, inte att garantera att slutsatserna är ”rätt” för alla andra besökare.

Så vad har det egentligen för värde att bedöma en enskild måltidsupplevelse i TTELA? Jag tycker definitivt att värdet är stort. De flesta människor äter inte middag på lokal särskilt ofta och är därför beroende av att krögaren levererar toppkvalitet varje gång, utan undantag. Tack för att du läser!

Fredrik Hofflander,

chefredaktör och ansvarig utgivare på TTELA

ANNONS