Pajerna var inte så stora, men goda. När jag hade ätit cirka en 3/4 av pajen knastrade det till rejält i munnen av små stenhårda bitar, menar signaturen ”Trollhättebo”.
Pajerna var inte så stora, men goda. När jag hade ätit cirka en 3/4 av pajen knastrade det till rejält i munnen av små stenhårda bitar, menar signaturen ”Trollhättebo”. Bild: TTELA

Hittade porslinsbit i pajen – men fick ingen ny

Pajerna var inte så stora, men goda. När jag hade ätit cirka en 3/4 av pajen knastrade det till rejält i munnen av små stenhårda bitar, menar signaturen ”Trollhättebo”.

ANNONS
|

Fredag 19 juli beställde min fru och jag var sin räkpaj, vatten och två kaffe för en bit över 300 kronor på Café Gillet i Trollhättan. Pajerna var inte så stora, men goda.

När jag hade ätit cirka en 3/4 av pajen knastrade det till rejält i munnen av små stenhårda bitar plus en stor bit på cirka 2x1 cm, som var cirka 3-4 mm tjock, och gick ut i en mycket tunn rakbladsvass yta som kunde varit rent farligt om jag hade råkat svälja biten, eller jag kunde lätt ha bitit av en egen tand. Det var en porslinsbit i pajen trots att tallriken var hel.

ANNONS

Jag gick in till personalen med tallriken och det som var kvar av maten plus porslinsbiten som jag visade. Självklart beklagade personalen och menade att hen skulle ringa leverantören direkt och sedan var samtalet slut.

Självklart kan det hända missöden när man lagar mat, men detta får ju inte hända då det mycket väl kunde slutat illa om oturen hade varit framme. Men att som personal inte ens bjuda på en extra bit ny paj, en liten kaka eller göra något annat för mig som kund, trots att det var kanske en fjärdedel kvar av maten som jag inte kunde äta upp, är så dåligt vilket är enda anledningen till denna insändare.

Gnäll kan tyckas, men så här lätt mister man en kund bara för att man kanske är snål eller inte förstår hur illa det faktiskt kunde ha gått. Återkommer vi till Gillet? Nej.

Trollhättebo

Svar direkt:

Naturligtvis inser vi det farliga i att det fanns en porslinsbit i pajen, tyvärr missade vi all stress att kompensera gästen för det. Det handlar absolut inte om snålhet eller oförståelse för det farliga. Detta får naturligtvis inte hända och vi vill be insändaren så hemskt mycket om ursäkt.

ANNONS

Vi vill även sträcka ut en hand och bjuda in honom och hans fru där vi kan få chansen att kompensera för det inträffade. Självklart kommer vi att kontakta vår leverantör av pajer och diskutera det som har hänt, för övrigt litar vi till hundra procent på vår leverantör.

Vi tar naturligtvis fullt ansvar för händelsen och försöker inte förklara bort det, självklart hoppas vi att gästen hittar tillbaka till oss och ber återigen så hemskt mycket om ursäkt.

Café Gillet

ANNONS